דור ה-Z

איזה כיף שיש לנו בלוג מהמם! מלא מידע ודברים שבטוח יעזרו לכם פה ושם 🙂

אז מה הסוד של דור ה-Z? כיצד כדאי לפרסם ולמשוך אותם לעסק שלך?

"מה הילדים אוהבים בימינו?" שאלה שכל מותג, סוכנות פרסום והורים רוצה לדעת.
אפשר לחשוב כי מספיק לזרוק כמה מונחים טרדנים, כאלה שנראים מספיק "חמים" בקרב הדור הצעיר, אך כדי למשוך את דור ה-Z צריך קצת יותר מזה.
צריכים הבנה מעמיקה של מה מושך את הצרכנים הצעירים, אותם נערים ונערות בגילאי 18-24.
יש צורך לחשוב טוב טוב כי אותם הדברים שמשכו אותם אתמול, לא רלוונטיים היום.
הנה סקירה של מה שנדרש כדי למשוך את תשומת ליבו של דור ה-Z – דבר שיכול לעזור למותג שלך ואולי גם להרשים את האחיין שלך.

TIK TOK - הגיע הזמן להיות איפה שהצעירים!

אי אפשר לדבר על דור ה-Z בלי להתייחס לתופעה המוכרת והטרדנית ביותר, ה- TikTok, נכון? למרות שהפופולריות של TikTok התפשטה הרבה מעבר לצרכנים צעירים מדור ה-Z, עדיין הפלטפורמה הזאת הוא מושלמת לאותם נערים ונערות צעירים, וגם לנו בתור מפרסמים.

מה הקטע? : TikTok היא פלטפורמת וידיאו המאפשרת ליצור סרטונים שהופקו במהירות. בהתחלה נקראה האפליקציה Music.ly והיא היתה מאוד מרוכזת בסנכון שפתיים (ליפסינק). המוסיקה נותרה מרכזה הבמה של האפליקצייה, אך דברים התפתחו עם הזמן…

הדרכה: TikTok היא דרך שובבה להשתתף בפעילות קולקטיבית. הרבה פעמים מישהו יעלה אתגר וייתן לצופים, למותגים ולהורים הזדמנות להשתתף ואולי אפילו לקבל קפיצה מטורפת בהכרה בזכות אותו אתגר. יצירת אתגר חדש, מיוחד וללא עבר דומה, נותנת לך הזדמנות להפגין מקוריות מסוימת בפורמט . Hashtags הם חיוניים ליכולת החיפוש, לכן הקפידו להשתמש בהם גם למחקר וגם לפרסום. TikTok משחררת גם תכונות חדשות, אפקטים ועוד  הנהנות מפופולריות מהירה. אל תשארו מאחור! תמיד התעדכנו בטרנד החדש, כדי שתוכל לשלב מייד את הסרטונים האחרונים שלכם לפי הטרדס רגע לפני שהם מזדקנים.

לא מקום רגיל:טיקטוק היא לא מקום לפרסם ישיר. צריך לבנות מותג בתוך משחק,בתוך אתגרים. זו ההזדמנות שלך להדגים שאתה אוהב את אותם הדברים כמו האוהדים שלך, אתה בראש שלהם, אתה צעיר, מתאים את עצמך אליהם ולא נשאר מאחור.
אתה בוחר לשתף את הרגשות שלך והרעיונות שלך איתם.
חשוב לזכור! אנחנו לא מפרסמים ישירות. אנחנו לא מקדמים 20% הנחה. במקום זאת, ננסה להשתלב בטרדנים, במגמות החדשות ודרכן לפרסם את המוצר שלנו. כל זה תוך כדי שימוש באפליקציה ללא פרסום ישיר. חשבו על כך כעל פרסום סמוי.

טיקטוק היא עבודה מורכבת וקשה.
לפני שנכנסים חשוב לקבוע הנחיות ולהתאים את אסטרטגיית TikTok של המותג. לא נקפוץ ראש מבלי לדעת מה עומק הבריכה.
צריך להיות מוכנים לנוע במהירות. במעברים מהירים לפי הטרנדים המתחלפים.

ולוגים - אל תפספסו אותם!

ולוגים היו פופולרים עוד לפני דור ה-Z, אך אין ספק כי אותו דור תרם להמשך צמיחתו! 

מה הקטע? : וולוג היא סדרת וידאו בה ניתן לארח אנשים, לספק עדכונים, ניתוחים בנושאים שונים או סתם לשתף דעות ודברים פשוטים כמו צילום משחק מחשב…הם נעים בין תחושה אישית עמוקה, כמו מישהו שמשתף סודות מהיומן שלו, לבין אווירה מקצועית של סיקור מצלמות וידאו חדשות ומחשבים ניידים.
המגוון רחב ומכיל אינסוף סוגי תוכן.

הדרכה: הדבר הראשון שצריך כדי להקים וולוג לדעתינו, הוא להיות מארח טוב.וולוגר מנוסה וותיק, רוצה לבסס את ההצלחה שלו על בסיס המעריצים שלו, על בסיס ההמלצות שלהם (שלהם יש משקל רב מאוד להמשך החשיפה של אותו וידאו )

ה- Gen Z Hook: אם אנחנו מתמקדים בדור ה-Z  אנחנו צריכים לחקור את הקהל שלנו. למי אנחנו פונים? מחקר קהל הוא חיוני. גם אם צרכן היעד שלך מעוניין בוולוגר מסוים, אתה עדיין יכל לתפוס אותו עם המותג שלך, אבל הכל צריך להעשות בצורה חלקה אותנטית.
אם המעבר מתוכן אמיתי לפרסום אגרסיבי של המוצר שלך ירגיש לאותו צופה מביך או מסורבל, הוא יהפוך יותר יותר נרתע מלצפות בך. דור ה-Z הוא קהל אשר נזהר מתאגידים! הוא לא אוהב שדוחפים לו פרסומות בצורה אגרסיבית אלה בזרימה חלקה.

דור ה-Z מבלה את רוב זמנו ברשתות החברתיות בצריכת תוכן – ורוב התוכן שהוא צורך הוא סרטוני וידאו. כוכבי התרבות העיקריים של דור ה-Z הם יוטיוברים, שמספקים לו בידור, מלמדים אותו דברים, משחקים משחקי מחשב, או פשוט מדברים על החיים שלהם. 95% מבני הנוער בני 16-20 מבקרים ביוטיוב מדי חודש, שיעור גבוה יותר משיעורי המבקרים ברשתות חברתיות אחרות.
היו אותנטיים: מסקנה בולטת של מחקרים ומאמרים רבים על דור ה-Z היא שהם לא סובלים זיוף: הם מעוניינים בשקיפות, מקוריות ואותנטיות. שיטות שיווקיות שהיו עובדות בעבר, כמו המצאת דמות שאמורה להנגיש את המותג לצעירים, או שימוש בסלבס – הולכות ומאבדות מהאפקטיביות שלהן.

לסיכום:

אם אתם לא רוצים להישאר מאחור, זה הזמן להתחיל להפנות את מאמצי השיווק שלכם אל דור ה-Z. המסר החשוב שאתם צריכים לקחת מכאן הוא שמדובר בדור מתוחכם, מתקדם ועם מאפיינים ייחודיים, כך שאין טעם לנסות עליו את אותן הטקטיקות שעבדו על דור ה-Y; צריך להשקיע מאמצים בלהבין מה מדבר אליו ולמצוא נקודות חיבור שיתפסו את תשומת לבו.

גלילה למעלה