שיווק מסעדות בזמן קורונה?​

הבלוג שלנו הוא מקור מושלם למידע חשוב בעידן הדיגיטל. תנסו אותו 🙂

כיצד המסעדות צריכות להתאים את עצמן למציאות החדשה שלנו?

זה לא סוד שאנחנו נכנסים למים לא מוכרים לעסקי המסעדנות. עד כה כל מדינה וממשל מקומי ניגשו למצב אחרת. רק לאחרונה, הגענו למצב בהם מסעדות נסגרות ובלית ברירה הופכות את כל פעולות המכירה שלהן למשלוחים (T.A). המדינה נקטה בפעולה נועזת להאטת התפשטות ה- COVID-19, וחייבה את כולם להישאר בבית ללא אפשרות לשבת ולאכול במסעדות.
אז איך אפשר לשמור על עסקי המסעדות בתקופה כה מטורפת? תקופה בה יום אחד סוגרים אותנו ושבוע לאחר מכן פותחים אותנו. איך אפשר להמשיך לשווק גם בתקופה כזאת? המשיכו לקרוא…
בתקופות של חרדה וחוסר ידע, אנשים פונים לרוב לרשתות החברתיות כדי לקבל חדשות, עדכונים או פשוט כדי להביע את עצמם. עם ההישג החברתי והשימוש המוגבר הנוכחי, יחד עם מתחים ומעקב אחר שקט לקראת שיא של כל הזמנים, חשוב מאוד לעסקים בכל הצורות והגדלים לגשת למסרים שלהם עם חלקים שווים ואמפתיה כלשהי ללקוחות. לספק להם איזה עתיד, פיסת מידע לגבי המשך פעילות העסק.

האמת היא שכולנו מפוחדים מהלא נודע שמגיע עם המגיפה הזו, וכמשווקים של מסעדות, עלינו להישאר מודעים יתר על המידה למצב הנפש הנוכחי של הלקוחות. בעוד שהתעשייה כולה נואשת ממכירות, דווקא המותגים מכירים ומכבדים באמת את מצוקתם של לקוחותיהם שבסופו של דבר יבלטו במשבר זה. במטרה להביא קצת רוח קרירה ומזג האוויר הלוהט שתוקף אותנו, הנה כמה עצות ודרכים כיצד מסעדות יכולות לנווט במים הסוערים של המדיה החברתית במהלך משבר ה- COVID-19.

הובילו עם אמפתיות…
אתה זקוק למכירות באופן בהול, אך אם אינך יודע מה מצב הרוח של הלקוחות שלך, אתה עלול לצאת כאיש הרע בסיפור, וההודעות שלך עשויות להשפיע הפוך ממה שהתכוונת.
זה חיוני להראות ללקוחות שלך שאתה שם בשבילם, אבל אל תעשה את עצמך גיבור על הצעה של איסוף או משלוח בחינם. מצא את הנקודה המתוקה באמצע…תראה ללקוחות שאתה נמצא איתם באותה הסירה, שאתה כאן בשבילם, ולא דואג רק לעצמך. אל תהססו להודיע ללקוחות שלכם אם אתם נוקטים בצעדים כדי להפוך את החיים שלהם לקלים או בטוחים מעט יותר (כלומר, לנקות את המסעדה שלכם בצורה יסודית יותר, להציע משלוח ללא מגע, או לייעל את ההזמנה המקוונת).

כמה דרכים בהם ניתן לשתף את כולם על התכניות שלכם:

  • פרסם הצהרה בכתב בערוצי המדיה החברתית. מותגים רבים עשו זאת, ומכיוון שפלטפורמות חברתיות, במיוחד אינסטגרם,  כל כך ויזואליות, מעריצים שמגלגלים יבחינו מיד בפוסט מלא טקסט ולא תמונה. כמובן, פרסום כל כך הרבה טקסט בפוסט במקום תמונה נוגד את הכלל בספר הפרסום שלנו, אך אנו בתקופה מיוחדת. אנשים נוטים יותר לקרוא הצהרה ארוכה ממה שהיו בדרך כלל.
  • אם אתה נוקט באמצעי ניקיון מוגברים לאור הנגיף, הודעה על כך ללקוחות העסק. זה  עשוי להקל על מה שהם יחשבו לגבי המסעדה שלך. זה כנראה לא משהו שהיינו בונים עליו מסע פרסום… אבל לכלול אותו בהודעה ארוכה יותר או להדגיש אותו בסטורי באינסטגרם בהחלט לא יזיק לך.
  • היזהרו מלבצע מכירה אגרסיבית מדי או לדחוף קידום מכירות חזק מדי בתקופה זו. אם אתה מציע קופונים, מקדם משלוח או מנהל מבצע אחר, דאג למרכז את המסר סביב רצון לחלק מהפתרון, מבלי להעמיד פנים שהחברה שלך מצילה את היום. ( או מצילה את עצמה )

תן ללקוחות שלך לדעת שאתה חלק מהפתרון, אבל לא גיבור הסיפור…

גלילה למעלה